Dé lezing voor leidinggevenden die leidt tot gedragsverandering.
Deze keynote zit vol met:
Onderwerpen die aan bod komen tijdens deze keynote:
“De 7 sleutels naar Oordeelvrij Leiderschap”:
🔹 Hoe oordelen ons brein beïnvloeden – Waarom we (onbewust) labelen en hoe dat doorwerkt op de werkvloer.
🔹 De impact van aannames – Hoe verkeerde aannames leiden tot misverstanden, roddels en gedoe in teams.
🔹 De gevaren van ‘wij-zij’-denken – Hoe snelle conclusies de samenwerking verstoren en hoe je dit doorbreekt.
🔹 Veiligheid & vertrouwen in teams – Waarom psychologische veiligheid cruciaal is en hoe je die creëert.
🔹 Feedback zonder frictie – Hoe je feedback geeft zonder dat het weerstand of angst oproept.
🔹 Oordeelvrij communiceren – Praktische tips om open gesprekken te voeren en écht te luisteren.
🔹 Hoe je als leidinggevende het goede voorbeeld geeft – Acties die direct zorgen voor meer verbinding en minder ruis in je team.
Herken je dit ook?
Je loopt op de werkvloer en je voelt de spanning. Collega’s praten wel met elkaar, maar er lijkt altijd iets onder de oppervlakte te borrelen. Er is onbegrip voor elkaars gedrag en dat zorgt voor irritaties en frustraties die niet worden uitgesproken. Het ontbreekt gewoon aan werkgeluk. Duidelijk.
Herken je dit?
Tijd om op zoek te gaan naar werkplezier, werkgeluk, zodat je team happy is, langer bij je blijft werken en zich minder vaak ziek meldt.
In mijn verhaal haal ik verschillende voorbeelden aan over aannames en oordelen. Ook geef ik tools mee over hoe je een veilige werkomgeving kunt creëren. Dat doe ik aan de hand van 7 S.L.E.U.T.E.L.S.
Na mijn verhaal zul je zien dat:
Ik heb uit eigen ervaring geleerd hoe pijnlijk oordelen en aannames kunnen zijn. Na de moord op mijn broer werd mijn familie geconfronteerd met nare oordelen. Oordelen kunnen pijn doen. We realiseren ons vaak niet hoeveel impact onze woorden en acties kunnen hebben op een ander.
Omdat ik merk dat we steeds sneller oordelen in de huidige maatschappij én ik dat ook terugzie op de werkvloer, heeft dit mij geïnspireerd om anderen te helpen dit gedrag te doorbreken.
Met mijn unieke aanpak creëer ik een omgeving waarin openheid en begrip centraal staan. Door mijn 25 jaar ervaring als docent, scheidsrechter, trainer en teamcoach weet ik als spreker ook goed de interactie aan te gaan en is dit zeker geen ‘zendpartij’.
Deze sessie is perfect voor:
Deze sessie is minder geschikt voor:
Toen ik nog in loondienst werkte, ergerde ik mij regelmatig aan collega's. Ik had een collega die altijd, echt altijd te laat kwam bij een vergadering. En waar ik moeite mee had, was als een collega bij elke suggestie beren op de weg zag. Maar het allerergste vond ik een collega die mij nooit liet uitspreken. Aaaargh, zo irritant. En nu maar hopen dat ze dit niet lezen.. 😉
Als ondernemer kom ik veel bij bedrijven en ik merk dat irritaties vaak niet worden uitgesproken onderling. Zonde, want ik heb inmiddels ook geleerd dat het super fijn is als je het gesprek met elkaar aangaat en eerlijk bent tegen elkaar. Die openheid naar elkaar kan zo fijn zijn. Dit versterkt alleen maar de band met de collega’s. En hoe fijner de band is, hoe meer werkplezier je ervaart. Dat gun ik ook eigenlijk iedereen, vandaar ook mijn mooie missie.
Boek dan de aanvullende teamsessie:
De keuze met het meeste resultaat: we gaan na het beluisteren van het verhaal aan de slag met oordelen en aannames. Het team gaat aannames en oordelen uitspreken en controleren bij elkaar, feedback geven en complimenten. Een impactvolle sessie waarin het team dichter tot elkaar komt. Gevolg: Verbeterde, fijnere werksfeer met meer begrip voor elkaar.
Inclusief voor- en nagesprek.
Investering: 2995 euro